Wednesday, September 22, 2010

Syawal 1431

demi tanak biarkan blog ni x ber update maka ada la entry ni ** cam entry x ikhlas jer...
haha

raya tahun ni turn kat Kelantan.. selalu ambik 2 ari nk balik sana tp kali ni tidak... perjalanan dr Putrajaya- Kuantan- Jabor- Kuala Besut- Pauh Lima ( tempat2 yg aku tersedar je..yg lain aku tido manjang) ambik masa 11 jam termasuk singgah berbuka kat Kuala Besut... kebas montot aku weih.. anak2 pun bangun tido bangun tido je kejenye..

Last day posa adalah hari birthday Cik A...memandangkan macam biasa kat kelantan aku x sebok2 kat dapur so keje aku adalah meronda ke Kota Bharu...ada keje la..keje nak pi carik bahan2 untuk buat BBQ nanti tau...
sempat aku ke kedai favret aku - Kedai Roti dan kek Perling... org sebok2 cari brg nak berbuka, aku sebok cari kek...

 Happy birthday Cik A....muahh muahhhs
potong kek lpas berbuka sebab ada org lain yg x sabar..hehe

so, start je org bertakbir, macam nak runtuh langit kat area Pauh lima ni depa dok main mercun..berlawan2 sana sini..pakai meriam buluh ke derang ni?

pagi raya,
hmmm... ada rendang, nasi himpit, kuah kacang, kurma ayam, lemang, satay... perghhhh...penat je posa tahun ni berat aku turun sampai 4 kilo.. ari pertama je dah naik 3 kilo... cam x pernah makan tau mulut ni..perut lak asyik x kenyang2 jek...ishhhh



buruh kasar kena paksa cucuk satay..hehe



ngan atok..

ngan ayah..
sebab ibu x siap lagi

raya kedua,
ari tu mok masak laksa..perghh sedappp...rugi sape yang x balik raya kat Pauh Lima tu....
dok rumah saje...petang baru g ronda tepi laut..

raya ketiga,
pepagi dah ada kat Kota Bahru... merendek aa... cam biasa kalu balik Kelantan x sah kalau x beli toto@ narita... breakfast nasi berlauk pastu ronda Bazar Bulu Kubu ngan Pasar Khadijah... cuaca sangat lah panas... then nak balik, mama soh p kidnap tuk ngah kat Banggol..so kitorg p la amik tok ngah tu...malam adalah malam BBQ...weeehuuuu..tp tahun ni aku x amik port membakar pun..malas aaa...so aku dok ngadap tv aje...hihihi



antara2 yg kena bakar.....ikan, ayam, sosej, sotong
kanak2 riang show off duit raya dr ayah chik...ist timee woo ayah chik bg duit raya...

raya keempat,
balik Johor... all the way kids tido n adam asyik tanya jauh lagi ke? bila nak sampai ni...
tu la kalau dapat pasangan sorang Johor sorang Kelantan..memang wajib tawaf satu Malaysia...yang best dapat tengok permandangan...i like... penat? i dont like...

balik johor, xde keje lain... makan makan makan dan makan lagi... jalan2 umah sedara jap..g mersing la g kota la...cuaca pulak hujan jek...seronok...sampai ammar tersangat la jakun mandi hujan...
dalam 3-4 ari balik lah kami ke KL..

sekian sahaja laporan utk hari raya..mood ke laut la ...cik suami pulak sakit sejak akhir2 ni...

anyway, still
 Selamat Hari Raya, maaf zahir batin, kalau ada post2 yg terasa cam riak tu sila abaikan je la..xde niat nak riak ...cuma jakun je sket...

from Cik E dan kaum kerabat...


No comments: