Thursday, June 23, 2011

Got stress?



yes i am

dah dok rumah pun stress?

ya saya stress

1- stress tak bersalin-salin lagi ni.. 
sebab takut pun ada..sebab x ready pun ada tapi yang tak tahan perut dah start nak sakit...

2-stress mikirkan nak pantang kat mana..
rasa nak pantang kat KW aje..tak jauh dari cik A dan Adam tapi bila pikirkan takkan nak letak katil kat hall bawah rasa macam ishhhh x hapa hapa..dah tu takkan nak duduk kat bilik atas ngan baby je pastu bila time makan baru turun bawah..turun naik tangga..tak pasal-pasal bentan pulak..

3-kalau pantang kat KW, satu hal kena cari makcik bidan pulak...kalau kat umah mak sah-sah mak bisan atau makcik tukang urut dekat je ngan rumah mak.. stress lagi.. 

4- kalau pantang kat kampung pulak memang senang..senang tukang urut..x serabut ngan Adam bergaduh ngan Ammar lagi..mak je jaga aku sorang pantang but, nanti lepas sebulan pantang aku kena naik KL untuk check up baby dan aku.. lepas dah bersalin 2 anak ,luka jahitan aku mesti 3 minggu baru nak baik..tu yang wat seriau nak travel jauh-jauh..Tenggaroh-KW = 6 jam...  oh tidakkkkk

5- kalau bulan puasa aku pantang kat KW, nanti Adam nampak aku tak puasa..dah tu nak nyusahkan mama masak pulak untuk aku ( kalau susahkan mak sendiri tak pe...x segan..heheheh). pastu camana aku nak ajar Adam berpuasa tahun ni... puasa half day? oh tidak.... teruk sangat ke aku ni nak jugak Adam berpuasa penuh tahun ni...arghhhh stress

6-nanti kalau aku berpantang kat kampung, sape nak monitor Adam punya homework? bila kita tanya dia ada homework ke tak , dia mesti akan cakap takde..so semua orang akan ingat dia memang xde homework padahal mesti ada je homework tiap-tiap hari..sebelum bersalin ni leh la aku monitor dia waktu siang... kang nanti bila dia tinggal ngan ayah dia camana pulak jadinya.. ayah dia balik keje dah penat... pastu jarang nak check beg anak dia..tu yang buat mak risau ni yang oiii...

7-stress sebab Adam still x reti nak monitor barang2 dia.. cam ni ke ada anak lelaki..aku tengok anak sedara aku yang pompuan ngan geng2 yang ada anak pompuan cam senang je anak diorang uruskan diri sendiri.. ni baru Adam sorang, baru masuk darjah satu, baru bulan June dah macam-macam benda berlaku.. aku rasa better lagi masa dia sekolah tadika dulu la.. la ni baru setengah tahun kaler pensel dah 4 kali bertukar..kes hilang je la..pensel pemadam pembaris memang toksah cerita...ari ni bawak 3 batang pensel pastu malam bila check tinggal satu aje...kadang-kadang jadi 5 batang ..duit x payah cerita la...hari-hari memang stok bawak bekal ngan air..then aku bagi RM1..hari2 pesan kalau tak guna duit tu, balik rumah masukkan dalam tabung..then bila dah banyak boleh beli toys yang Adam suka...tapi apa yang jadi... dia beli note book ben 10 la, kertas lukisan ( kertas lukisan yg dah ada dlm beg x mo guna), pensel lagi, pemadam, pembaris kayu yg dah ada 2 kat rumah ni... pastu takkan benda2 tu regenya sampai RM1 kan? tak tau camana nak cakap

8-apa lagi yang aku stress ek? mmm aku stress sebab aku nak semua benda in order...x boleh lebih kurang sikit....semua nak perfect..tu yang jadi masalah aku...aku nak Adam jadi budak yang pandai uruskan diri sendiri tapi he is just a kid..tapi kalau x pandai dari sekarang sampai bila dia nak pandai sendiri...now im sound like my ayah...aduhhh la hai..chill babe chill...

haishhhh..banyak benau la yang di stress kannya kan?

baik aku g makan aiskrim kat dapur dulu...esok-esok la aku pikirkan solution nya la




1 comment:

Ermayum said...

try harder to be stress free :)

tenang tenangkan diri nak banak ni hehe