Tuesday, August 2, 2011

Derita merindu

Cehhh tajuk cam lagu kumpulan Ahli Fikir je...hehehe..kasi can.. Sekali sekala.


Ok la,
Apa yang deritanya?

Aku, x percaya kalau orang cakap bila kita rindu sangat dekat seseorang tu nanti kita akan kena demam rindu. Get it? Bagi aku takkan la teruk sangat rindu kat seseorang tu sampai nak kena demam demam. Cam x logik je.

Tu dulu. Time x matang lagi..poyo je kan?

Sekarang benda tu dah jadi kat depan mata aku. Kat keluarga aku n worst sekali kat orang yang aku sayang. Lepas Cik A ngan Adam balik ke KL (setel hantar aku balik kampung berpantang ni lah) Ammar hari2 without failed asyik cakap rindu kat Adam je..sekejap2 bila dia teringat dia akan cakap kat aku " ibu, Ammar rindu abang la". Sayu tak ko yang mendengarnye. Apa yang aku leh buat? KW- Tenggaroh bukan dekat. Bukan perjalanan 1-2 jam. Ni 6 jam woo.. Aku terpaksa pujuk dan pujuk dan pujuk. Then dia demam pulak. Still mulut tu x henti cakap rindu kat abang dia.. Dapat cakap ngan abang dia tru phone pun x hilangkan rasa rindu tu.4 hari jugak la Ammar demam.

Alhamdulillah..Ammar kebah dari demam..

Elok je Ammar baik, Adam kat KW pulak demam..ahh sudah..bila aku tepon dia, suara dia sayu je.. Dia pun cakap dia rindu kat aku n Ammar.. Tu baru minggu kedua kitorang berjauhan. X cukup demam, Adam kena cramp perut + angin. Sian dia..rasa bersalah sangat sebab aku jauh dan x boleh nak jaga dia. 5 hari jugak la dia tak sihat.. Tapi hari ni dia ok.. Alhamdulillah..

Minggu ni minggu ke 3 aku kat rumah mak.. Semalam, aku tunggu Cik A sms aku bila dia balik terawih nanti. Tunggu2 dia x sms jugak. Sampai la kul 1 pagi. Sekali dia reply masa aku tgh pump susu. Rupanya dia pulak demam. Demam rindu aku ngan anak2. Ok ok minggu ni aku balik KW ok. Tapi kena la Cik A baik demam dulu ye.

So benarlah kata orang pasal demam merindu tu dan dah jadi depan mata baru terbukak mata aku..kalau tak susah ko nak percaya kan?

Hakikatnya, lepas ni memanglah susah kami nak berpisah..baru 3 minggu masing2 dah demam bagai. So no more jauh2 k..


Aku x demam x rindu ke? ai mana leh demam u. Nanti ai bentan. X mau woo..bahaya.. Rindu tu tetap la rindu. Tapi nak wat camana. Pantang kan?...sabar je la. Lagi berapa ari je. Jumaat ni InsyaAllah Cik A ngan Adam balik rumah mak..yahuuu.. X sabar nk tunggu.

Till then..jaga diri jgn demam2 ye



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Nieza Ishak said...

nieza boleh jauh dgn husband 3hari jerk .. kalo lebihhhhh ... boleh ilang akal gak agaknya, jenis takleh kalo dia takde depan mata.

sbb tue nieza rela pantang sendiri kat umah dari balik umah mak ..;)

Ermayum said...

budak memang selalu lah demam rindu but tak tau la pulak orang besau - romantic cik A heheh